You've strumbled to my wishland. you can wish anything here+Follow me or go Home ?
//WishLand
Author Story Linkies Tutorial
tak senang DUDUK ! =.=
Sunday 8 January 2012 | 07:11 | 0 comments
            Assalamualaikum

Hye stalkers :)

Terlebih dulu, *aceceh HEHE, aku nak mintak maaf  kalau istilah "kencing" yang aku nak guna japg kurang menyenangkan sesetengah pihak. Penah tak korang kencing tak lawas? Alahh yang tsekat2 keluar tuh. Aku buat entry ni sebab aku penah kene dah. Memang kene sabo byk2 ar nak harungi penyakit ni. 

Tapi! sekiranya anda sekarang sedang mengalaminya, don't worry okay, ni hanya sementara :D tapi depends ler kat korang kan, kalau korang jenis yang malas nak ngap ubat tu, rasenye bminggu2 baru boleh pulih kot. Aku haritu kene memang aku rase mcm nak koma je terus, bukan ape yelah asek ke tandas je, mau tak sakit hati. Sakit hati takpe lagi, sakit kat tempat lain tu yang tak senang duduk tu. HUHU. Dah ler time tu aku ade kuliah. Hampir 2 minggu aku terpaksa date dgn tandas. haha mmg betol2 ni. 

Aku langsung tak focus lecturer ajar ape, yang aku igt tandas tercinta saja. Kawan pon mesti ar pelik an what happened kat aku ni. Terpaksa cite last2 mbe aku soh g UK (Unit Kesihatan) g jumpe doktor. Yelah takkan g jumpe lecturer kot. Cehh! Gelisah mmg taktau nak kata ar, bpeluh2 bagai ibu tengah melahirkan anak :( takot doktor cek tempat ehemmm* yang baca tu dok sengih2 pa taktau* haha. 

Rupanya, doktor cek test air kencing ja, huh! Lega gila kot. Masalah kencing tak lawas ni tjadi sebab kurang minum air masak ataupun salu sangat tahan nak kencing. Haish tak patut, tak patut =.=
bagi case aku ni, aku mmg kurang minum air masak, asek terguda dgn air yang dijual kat kafe. Sume yang ada warna. Haha gtau saje nak warna apa. 

Eh ade petua sikit ni kalau sape yang tak suke makan ubat tu :) tapi salu nye budak2 yang stay hostel susah nak buat. 

PETUA HEBAT :) lah sangat


1. Semasa anda nak masak nasi, jangan lupa simpan air basuhan beras yang terakhir. sedap gile :D

2. Kemudian, tuangkannya ke dalam baldi. haha, gelas lerr.

3. Selepas anda selesai menikmati hidangan makan tengahari, minumlah air basuhan beras tadi.
PERINGATAN : Amalkan setiap hari sehinggalah masalah kencing tak lawas anda tu sembuh ♥

SELAMAT MENCUBA ! ^^

jom tengok jap :) ~ 

p/s: sape yang suke makan petai tu, cube lah jgn mkn bebanyak :) hehe

OLDER POST | NEWER POST